2004-11-18

malkovich malkovich? malkovich, malkovich malkovich.

Om några veckor kommer Charlie Kaufman till Lincoln Center! Jag måste skaffa biljetter, det kommer bli det bästa – en helafton där K diskuterar manusskrivarbranschen i synnerhet och filmbranschen i allmänhet (detta är alltså mannen som skrev I huvudet på John Malkovich och Adaptation, för att nämna ett fåtal… ja, hälften då). Det är många intressanta människor som föreläser här, och varje vecka missar man garanterat några pärlor. Sofia: Julia Kristeva hade föreläsning här för en vecka sedan, men det såg jag först idag. Jaja, jag hade nog inte förstått så mycket ändå…Annars jobbar jag på ett manus om Gud nu, det kan nog bli… ehhh… intressant? Och jag är filmfotograf för en klasskamrat som är så neurotisk att hon får mig att verka balanserad – hon går mig på nerverna! Ringer mig klockan halv sex på morgonen för att hon har panik och har fått för sig att hon inte kan spela in filmen, skriker åt skådespelaren, beter sig allmänt muppigt… Jaja. So long.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ny lek. Vem sa följande:
"If we can hit that bullseye the rest of the dominoes will fall like a house of cards... checkmate."

/Doraemon

Gabriel sa...

Kiff, you insult me with your easy questions. Now who said:
"It's just like the story of the grasshopper and the octopus. All year long, the grasshopper kept burying acorns for the winter, while the octopus mooched off his girlfriend and watched TV. But then the winter came, and the grasshopper died, and the octopus ate all his acorns. And also he got a racecar. Is any of this getting through to you?"

Anonym sa...

Futurama - och det kan jag svara utan att ha sett det. Om jag skulle försöka göra det svårt, skulle jag välja något som jag inte bara kopierat direkt från Quotes på Imdb...

"And by the way, when you get to that chapter about my romantic escapades - feel free to toss yourself into the mix."

/Morgan Van Buren

Gabriel sa...

Pöh: Peterman. You take back your tales, you vagabond!

Anonym sa...

Jag har alltid gillat "I'm the man with no name... Zapp Brannigan!"

/Kogepan